مفیدستان
گلچین مطالب مفید اینترنتی

بهترین کیف پول سرد ارز دیجیتال کدام است؟ ویژگی‌های سرویس مدرسه‌ی خوب از نگاه والدین


نرم افزار vmware vsphere چیست
Vsphere مکانیزمی است که اساس هدایت صنعت مجازی سازی در جهان می باشد و به کاربر توانایی زیادی در شبیه سازی نرم افزار شبکه و دیتا سنتر را در عین سادگی می دهد. در مجازی سازی Vsphere، دیتا همیشه در دسترس بوده(usually On energy) و سازگاری بی نظیری در هدایت دیتاسنتر و سرورهای شما را خواهد داشت. که این باعث کاهش هزینه ها و افزایش مدت زمان در سرویس بودن (Uptime) و باعث سادگی در راه اندازی دیتاسنتر و شبکه سازمانی می گردد. در نگاه Vmware Vsphere چیست؟ هدف مجازی سازی نرم افزارهای حال وآینده و کمک به صنعت برنامه نویسی می باشد.

 چگونه Vsphere به ما کمک می کند؟ به نظر میرسد این مورد را باید درچند مرحله دنبال کنیم.

 

 مجازی سازی نرم افزار به راحتی: ایجاد محیط بهینه شده در زمینه کارایی و دسترس پذیری به کاربر (در مقیاس کوچکتر) توانایی مجازی سازی نرم افزار در مقیاس های بزرگتر و پیچیده را می دهد.

 سهولت در مدیریت مجازی سازی دیتا سنتر: مدیریت ابزارها, فایلهای به اشتراک گذاری شده, گسترش و مهاجرت از سرور فیزیکی به سرور مجازی با قدرت پایداری و سهولت در کنترل ابزارها بوجود می آید.

 مهاجرت و نگهداری دیتا سنتر: توانمندی در پایدار بودن و بدون بوجود آمدن مدت زمان از کار افتادگی(Downtime) در زمان مهاجرت و نگهداری بدون مدت زمان از کار افتادگی (zero Downtime applications)

 هدایت سیستم ذخیره سازی شما در محیط مجازی: سادگی در ادقام سیستم ذخیره سازی جهت به کار گیری به عنوان سیستم مرکزی باعث افزایش کارایی و امنیت بالای داده ها میگردد.

جهت سهولت به کارگیری اصطلاحات مجازی سازی دیکشنری در زیر قرار داده ایم تا شما عزیزان در صوت نیاز از آن استفاده کنید و مبحث Vmware Vsphere چیست؟ را به بهترین نحو ممکن فرا بگیرید.

 

Vmware Vsphere Hypervisor structure : هسته مرکزی که باعث افزایش قدرت مانور نرم افزار در محیط مجازی و در لایه کارایی شده و به گروهی از ماشینهای مجازی امکان به اشتراک گذاری منابع سخت افزاری با کارایی بالا را می دهد.

 

Vmware Vsphere Symmetric a couple of Processing : به ما این امکان را می دهد که در محیط مجازی بتوانیم از 128 digital Cpu استفاده کنیم . در واقع باعث افزایش توانمندی در ایجاد digital Cpu می شود.

 

(virtual device report gadget(VMFS : به ماشینهای مجازی امکان دسترسی به سیستم ذخیره سازی به اشتراک گذاری شده (Fiber) و همچنین هارد محلی جهت دسترسی و فعال کردن قابلیتی به نام Vmware Vsphere storage Vmotion می باشد.

 

Vmware Vsphere garage APIs : سازگاری و توانایی ادقام با سیستم محافظت دیتای محصولات دیگر می باشد که باعث ایجاد توانایی دیسک گروه می شود.

 

Vmware Vsphere thin Provisioning : توانمندی در سیستم ذخیره سازی هوشمند به روش به اشتراک گذاری شده می باشد که به مرکز IT اجازه دسترسی به دیسکها را بدون نیاز به فضای اختصاص داده شده می دهد تا مجموعه وقت کافی جهت افزایش فضای دیسک داشته باشد.

 

Vmware Vsphere Vmotion : امکان مهاجرت آنلاین بین سرورها و digital switch بدون بوجود آمدن مدت زمان ازکار افتادگی حتی برای چند ثانیه شده و باعث عدم از کار افتادگی سرویسهای 24 ساعته می شود.

 

Vmware Vsphere storage Vmotion : فعال سازی امکان مهاجرت دیسک مجازی بدون جلوگیری از توقف سرویس و عدم نیاز به مدت زمان توقف سرویس جهت پیکربندی می باشد

 

Vmware Vsphere excessive Availability : در صورت از کار افتادگی سرور اولیه کمتر از یک دقیقه تمامی سرویس ها و سیستم عامل از طریق سرور ثانویه به مدار باز خواهد گشت.

 

Vmware Vsphere Fault Tolerance : اجازه دسترسی به سرویس بدون قطعی در صورت از کار افتادن سرور به دلیل منابع سخت افزاری را می دهد و این امر بدون از دست دادن دیتا و مدت زمان از کار افتادگی بوده و همچنین توانایی پشتیبانی از  4vCpu را دارا می باشد.

 

Vmware Vsphere facts safety : سیستم پشتیبان و محافظت از دیتا می باشد که به کمک شرکت EMC عرضه شده که امکان پشتیبان گیری به روش کپی برابر اصل و قابلیت بازگردانی بسیار بالا (استفاده از تکنولوژی WAN شرکت EMC جهت استفاده در catastrophe healing) همچنین دارای رابط مدیریتی کار آمد برای امنیت Vsphere می شود.

 

Vmware Vshield end point : توانایی امن کردن ماشین مجازی با ویروس کش و ضد بد افزار بدون نیاز به Agent در محیط مجازی (عدم نیاز به نصب آنتی ویروس در سرورها)

 

Vmware Vsphere virtual volume : فعال سازی مفهوم سیستم ذخیره سازی خارجی جهت معرفی و اعمال به محیط مجازی می باشد

 

VmwareVsphere content material Library : توانایی کنترل مرکزی الگوهای مجازی , نرم افزارها,فایلهای ISO و اسکریپتها می باشد

 

Vmware Vsphere dispensed resource Scheduler: توانایی اجرای عملیات دسترسی به سخت افزارها (سرور) بدون دخالت انسان جهت اجرای توازن بین ماشینهای مجازی در کلاستر موجود را داشته و همچنین به مدیر شبکه در مدیریت کلاسترها کمک بسزایی می کند.

 

Vmware Vsphere disbursed strength control: توانایی بهینه نرم افزار vmware vsphere چیست سازی مصرف برق در محیط کلاستر ؛ DRS و تنظیم توازن مورد نیاز هر کلاستر

 

Vmware Vsphere dependable reminiscence : سیستمی که به شما اجازه دسترسی به بهترین حالت استفاده از حافظه جانبی در محیط Vsphere را می دهد.

 

Vmware Vsphere dispensed transfer : بهینه سازی و سادگی در مجازی سازی کارت شبکه در محیط مجازی و توانایی اجرای سویئچ های فیزیکی در قالب مجازی را به ما می دهد

 

Vmware Vsphere auto install : توانایی اجرای بروز رسانی ها جهت استفاده در محیط مجازی (سیستم عامل ها) بدون نیاز به آپدیت دستی.


akhbar tecnolozh11]]>



ال جی لپ تاپ لوله شونده می سازد
ال جی حق امتیاز اختراع یک لپ تاپ لوله شونده را ثبت کرده است. 

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، ال جی قصد دارد سال آینده موبایلی با نمایشگر لوله شونده عرضه کند. اما به نظر می رسد این شرکت کره ای فقط به تولید موبایل بسنده نکرده و حق امتیاز اختراع یک لپ تاپ لوله شونده را نیز ثبت کرده است.

 

طبق تصاویر طرح احتمالا یک پدلمسی در بخش مخصوص لوله شدن نمایشگر جمع می شود. بنابراین دستگاه در حالت باز شبیه یک ساندبار است.

 

چنین لپ تاپی فضای کمتری اشغال می کند و حمل و نقل آن راحت تر است. از آنجا که فناوری انعطاف پذیر ظریف است، مدت زمانی طول می کشد تا طرح تکمیل شود. بنابراین لپ تاپ لوله شونده ال جی در آینده نزدیک در بازار عرضه نخواهد شد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11065321.html


akhbar tecnolozh11]]>



ممنوعیت وی چت و تیک تاک اجرایی می‌شود
مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد انتظار دارد تلاش دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای ممنوعیت اپلیکیشنهای چینی وی چت و تیک تاک نهایتا موفق شود. 

به گزارش ایسنا، اقدامات دولت ترامپ برای محدود کردن پلتفرمهای شبکه اجتماعی چینی در آمریکا به دلایل امنیت ملی در نتیجه احکام بازدارنده دادگاههای آمریکا، متوقف شده است. کاربران وی چت و تیک تاک می گویند این ممنوعیتها تحت انگیزه های سیاسی در سال انتخابات اعلام شده و نگرانیهای امنیت واقعی عامل آنها نبوده است.

 

اوبرایان در رویدادی در هانوی ویتنام گفت: بررسی پرونده های مربوط به ممنوعیت وی چت و تیک تاک در دادگاه ادامه دارد و دولت فدرال صبر می کند تا ببیند که دادگاههای آمریکایی در خصوص این ممنوعیتها چه حکمی خواهند داد. تصور می کنم در نهایت تصمیم رییس جمهور برای ممنوعیت این اپلیکیشنها اجرایی شود و حتی اگر دولت هم تغییر کند، این ممنوعیتها به اجرا گذاشته میشوند.

 

جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا که ۲۰ ژانویه قدرت را به دست می گیرد، وعده داده است ریسکهای امنیتی مربوط به اپلیکیشن تیک تاک را بازبینی کند.

 

بر اساس گزارش بلومبرگ، اوبرایان همچنین اظهار کرد: دولت آمریکا شرکتهای چینی دیگری که اپلیکیشنهای محبوب در آمریکا دارند و اطلاعات زیادی از شهروندان آمریکایی جمع آوری می کنند را زیر نظر می گیرد. ما این اپلیکیشنها را بررسی می کنیم و ممکن است اقداماتی در خصوص آنها انجام دهیم. باید دید رییس جمهور تصمیم می گیرد چه اقدامی انجام گیرد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11065334.html


akhbar tecnolozh11]]>



امنیت سیستم voip
۱- داخلی های نامحدود

https://avashnet.com/is-voip-safe/

۲- توسعه سیستم تلفنی با هزینه کم

 

۳- استفاده از کابل کشی شبکه کامپیوتری موجود برای سیستم تلفنی

 

۴- کاهش فراوان هزینه‌ی سخت افزارها

 

۵- امکان استفاده از تلفن‌های نرم افزاری تحت سیستم عامل‌های مختلف (ویندوز، اندروید ، iOS و …)

 

۶- امکان استفاده از برندهای مختلف سخت‌افزاری در سیستم تلفنی تحت شبکه

 

۷- کاهش هزینه‌ی مکالمات بین دفاتر مختلف شرکت

 

۸- مشاهده گزارش و report از کلیه تماس‌ها

 

۹- دفترچه تلفنی یکپارچه

 

۱۰- منشی تلفنی هوشمند (IVR) در چندین لایه بدون نیاز به اضافه کردن سخت افزار مجزا

 

۱۱- ایجاد صف‌های فروش و پشتیبانی

 

۱۲- ایجاد مراکز تماس (call middle) برای شرکتها و مراکز اورژانس و آتش نشانی و…

 

۱۳- تعریف زمان‌های کاری شرکت برای برقراری و عدم برقراری تماس‌های تلفنی

 

۱۴- کنفرانس‌های چندجانبه صوتی و تصویری

 

۱۵- پیاده سازی راهکارهای هوشمند تلفنی نظیر تلفن های گویا و …

 

۱۶- ارسال و دریافت فکس و آرشیو آنها ، ارسال ایمیل به فکس و برعکس.

 

۱۷- ترکیب کلیه سرویس‌ها مانند voice mail, email  و یکپارچه نمودن سرویس‌ها

 

۱۸- تعریف تقویم کاری و قرار ملاقات‌ها و اطلاع‌رسانی آنها با تماس تلفنی اتوماتیک

 

۱۹- سیستم چت داخل سازمانی یکپارچه با سیستم تلفنی

 

۲۰- استفاده از GSM برای تماس‌های ورودی و خروجی

 

۲۱- امکان شنود و ضبط تمامی یا برخی از تماس‌های تلفنی

 

۲۲- و قابلیت های‌دیگر قابل پیاده سازی با سیستم هایOpen supply

این اطلاعاتی کلی بود درباره ی مزیت سیستم ویپ

 

امنیت سیستم  ویپ چقدر اهمیت دارد؟

 

 

امنیت سیستم voip

امنیت سیستم voip

با توجه به عدم برقراری امنیت ۱۰۰٪ در دنیای تکنولوژی و همچنین نیاز و ضرورت برقراری امنیت در دنیای امروز که برای همه سیستم های موجود در هر سازمان لازم و ضروری می باشد، اما حال به این خواهیم پرداخت که در سیستم های مبتنی بر VOIP چه اهمیت خاصی برای برقراری امنیت داریم. در سیستم های ویپ بسته به نوع استفاده از این سیستم می بایستی امنیت آن را در نظر گرفت.

 

برای برقراری امنیت سه نوع و مرحله در سیستم تلفنی ویپ وجود دارید که در زیر برای شما عزیزان به تفکیک توضیح خواهیم داد.

 

 

 

۱-پیکربندی کانفیگ های امنیتی بر بستر موجود و بستن پورت های بدون استفاده در سیستم:

 

 

در این مرحله می بایستی بر اساس سیتم تلفنی موجود مانند الستیکس یا استریکس و یا …. کانفیگ های امنیتی لازم را انجام داد که تا حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد امنیت یک سیستم از همین طریق برقرار می شود و هزینه آن برای یک سازمان کم بوده و فقط نیاز به پرداخت هزینه پیکربندی به یک متخصص امنیت می باشد.

 

 

 

۲- نصب تجهیزات سخت افزاری میان رده برای برقرای امنیت در سیستم ویپ:

 

 

این مرحله برای سازمان ها و شرکت هایی است که بستر ویپ آنها با اهمیت بسیار زیاد بوده و اختلال در این سیستم ضرر های سنگینی به بار خواهد آورد. در این مرحله بر اساس مهندسی شبکه و زیر ساخت موجود تجهیزات خاص امنیتی میان رده مانند فایروال های مخصوص ویپ را برای این ستر قرار می دهیم و همچنین پیاده سازی زیر ساخت های DMZ. پس از نصب و پیکربندی تجهیزات فوق امنیت سیستم ویپ شما تا ۹۰ درصد افزایش خواهد داشت که برای بسیاری از سازمان ها و شرکت ها مورد قبول می باشد و هزینه این قسمت به نسبت مرحله قبل بیشتر می باشد و نیاز به خرید تجهیزات جدید می باشد.

 

 

 

۳- نصب تجهیزات امنیتی organisation جهت برقراری امنیت سیستم VOIP :

 

 

در این مرحله تجهیزات بسیار پیشرفته جهت برقراری امنیت ویپ در شبکه شما نصب خواهد شد که هزینه نصب و راه اندازی این تجهیزات بسیار بالا می باشد و در مورد سازمان های بسیار بزرگ و حساس پیشنهاد می شود . نصب و راه اندازی این مرحله زمان بر و بسیار حساس می باشد لذا حتما از متخصصان بسیار توانمند استفاده نمایید و همچنین اسناد تمام مراحل کار را از آنها بخواهید تا بعدا در صورت بروز مشکل به مشکل عدم آگاهی از زیر ساخت خود مواجه نشوید. در این مرحله با توجه به هزینه بسیار بالا و خرید تجهیزات لازم باز هم نمی توان گفت امنیت شما ۱۰۰٪ شده است و در نهایت می توان ادعای ۹۹٪ برقرای امنیت را کرد.

 

یک نکته مهم :

 

 

یکی از تفکرات غلط در سازمان ها و شرکت ها این است که سیستم VOIP ما در بستر شبکه داخلی خودمون است و نیازی به امنیت ندارد این یک نظر غلط و کاملا اشتباه است.

 

 

 

چرا ؟؟؟؟

 

 

زمانی که سیستم شما در داخل شبکه داخلی شما قرار دارد در احتمال ایجاد مشکل وجود دارد اول اینکه امکان بروز مشکل و حمله از طرف همکاران و کارمندان داخلی شرکت وجود دارد. و دوم اینکه کارمندان فایلی مخرب و یا ویروس را دانلود میکنند و این فایل سرور VOIP شما را پیدا می کند و راه های نفوذ آن را از داخل برای بیرون از شرکت باز میکنند. حال در این مرحله attacker به راحتی از بیرون به سرور شما دسترسی خواهد داشت و می تواند از منابع سرور شما به هر نحوی استفاده نماید . گاه برای استفاده از خطوط تلفن شما از این کار استفاده میکنند و گاه برای mine کردن ارز های دیجیتال و …


akhbar tecnolozh11]]>



دستکشی که به جای ناشنوایان صحبت می‌کند
دستکشی که به جای ناشنوایان صحبت می‌کند
ناشنوایان قشری از هر جامعه ای محسوب می شوند که به دلیل عدم شنوایی با مشکلات بسیاری مواجه هستند، این قشر از جامعه نه تنها در برقراری ارتباط بلکه در یافتن شغل نیز با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند. اما دستکش های جادویی برای تسهیل ارتباط ناشنوایان با محیط اطراف ساخته شده اند که می توانند تحول عظیمی را در این عرصه به پا کنند.


ناشنوایان معمولا با حرکات دست یا زبان اشاره به برقراری ارتباط با دیگران می پردازند تا بتوانند معانی و مفهوم کلمات را با کمک حرکات دست و اشاره به سایرین منتقل کنند. این در حالی است که افراد معدودی نیز به زبان اشاره آشنایی دارند و قادر به درک زبان ناشنوایان هستند. اکنون مخترعان فرانسوی موفق به ساخت گجت متفاوتی شده اند که حرکات(زبان اشاره در ناشنوایان) را تبدیل به صدا می کند تا این دستکش از یک دستکش معمولی تبدیل به یک دستکش جادویی شود.


این دستکش به ناشنوایان اجازه می دهد تا با سایرین که اطلاعی از زبان اشاره (حرکات و دست ها) ندارند به سادگی ارتباط برقرار کنند. این دستکش حرکات دست ها را به ترکیبی از صدا تبدیل می کند. دستکش هوشمند مجهز به حسگر بوده و با کمک یک اپلیکیشن که به اسمارت فون متصل می شود به ناشنوایان اجازه می دهد تا با محیط اطراف خود به ارتباط بپردازند.

 


هنگامی که شخص ناشنوا این دستکش را به دست می کند، سنسورها فعال شده و به ترجمه حرکات دست ها می پردازد. سپس حرکات با کمک یک میکروفون به صدا ترجمه شده و به شخص مقابل منتقل می شود. در نتیجه، حرکات دست های ناشنوایان قابل شنیدن می شود. شخص مقابل ناشنوایان نیز به سادگی و با کمک همین میکروفون به ارتباط با شخص ناشنوا می پردازد. کلماتی که مخاطبان ادا می کنند به صورت ترکیبی از هجاها و الفبا بر روی اسمارت فون ظاهر می شود.
این گجت نه تنها ارتباط ناشنوایان با دیگران را تسهیل می کند بلکه باعث می شود تا بیکاری و افسردگی میان این قشر از جامعه نیز کاهش پیدا کند.

 

منبع: https://www.beytoote.com/computer/ekhtera/gloves3-speaks2-deaf.html


akhbar tecnolozh11]]>



موز هوشمند هم تولید شد
موز هوشمند هم تولید شد
شرکت ژاپنی Dole که بزرگترین صادرکننده میوه و سبزی در جهان است این موز هوشمند را به عنوان اولین محصول پوشیدنی خوردنی تولید کرده است.
این موز هوشمند مجهز به GPS بوده و با چراغ‌های LED به شرکت کننده زمان و مسافت طی شده را نشان می‌دهد. این موز همچنین می‌تواند ضربان قلب فرد دونده را روی خود نشان دهد و در عین حال تشویق‌های مردم را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اطلاع دارنده آن برساند.

این موز هوشمند از طریق سیم به یک دستگاه جدا که دونده حمل می‌کند متصل می‌شود و البته در زمانی که فرد دونده از خط پایان گذشت به او پیغام می‌دهد که زمان خوردن موز رسیده است!

 

 

نحوه کار به این شکل است که ابتدا موز را خالی می‌کنند و و سنسور و چراغ‌های LED و و یک تکه موز را در داخل آن قرار می‌دهند.
شرکت Dole این محصول را نخستین خوردنی پوشیدنی نام گذاشته اما واقعیت این است که Dole اولین سازنده محصولات پوشیدنی خوردنی نیست. سازنده سس‌های کچاپ Kagome هم پیش از این یک ماشین گوجه فرنگی خوری پوشیدنی تولید کرده بود و یک کلیپ طنز هم از آن منتشر کرده بود. به هر حال به نظر می‌رسد بسیاری از شرکت‌ها با استفاده از فضای توجهی که  پیرامون محصولات پوشیدنی تکنولوژی وجود دارد به این سمت آمده‌اند به خصوص شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی.

 

منبع:https://www.beytoote.com/computer/ekhtera/smart3-banana2-production.html


akhbar tecnolozh11]]>



چگونه با دیگران مودبانه صحبت کنیم
 

مودبانه , مودبانه حرف زدن , استفاده از کلمات مودبانه

گفت گوهای مودبانه

 

این موضوع که چطور مودبانه صحبت کنیم برای خيلي از افراد مهم است و علامت این است که این افراد دوست دارند با افراد دیگر مودبانه برخورد کنند و همین طور یک رفتار مودبانه متقابل دریافت کنند.در این مقاله میخواهیم راجع به چگونگی صحبت کردن مودبانه توضیح دهیم.

مودبانه صحبت کردن سبب می شود که ما یک فرد محترم، با شخصیت و با ادب شناخته بشویم.

 

خيلي از اشخاص تصور می کنند که مودبانه صحبت کردن یعنی این که ما باید اتوکشیده یا خيلي رسمی صحبت کنیم ، ولی حقیقت اینگونه نیست. ما می توانیم خيلي خودمانی و صمیمی صحبت کنیم ولی در صحبت های خودمان از لحن و جملات مودبانه استفاده کنیم.

 

نقطه مقابل مودبانه صحبت کردن این است که ما بخواهیم خيلي لاتی و به دور از ادب با افراد دیگر صحبت کنیم.

 

افرادی که به این سبک صحبت می کنند معمولاً می گویند که “مودبانه صحبت کردن واسه بچه سوسولاست و ما بچه سوسول نیستیم”.

 

به هرحال این طرز فکر این افراد است و من به طرز فکرشان احترام می گذارم، زیرا قرار نیست همه ما مثل هم فکر کنیم. این تضاد ها هستند که سبب می شود چیزی خوب بنظر برسد یا بد.

 

یکی از عالمان بزرگ علم بلاغت جمله بسیار اساسی و قدرتمندی دارد که من همیشه بسیار از آن استفاده می کنم. می گوید آراستن سخن به صرف لفظ به مانند آراستن خوکی است به زیور آلات گران قدر و گران بها. یعنی چه؟ یعنی درصورتی که کسی تصمیم داشته باشد که پیش از اینکه در خصوص محتوا بیندیشد و فکر کند و محتوا را زیبا، مودبانه، ممتاز و متمایز کند، صرفا از یکسری واژه و لفظ و کلمه برای نشان دادن ادب در سخنرانی و مودبانه سخن گفتن استفاده کند ، مثل این است که خوکی را که یک حیوان زشت و کریه است را با استفاده از زیورآلات تزیین کند و بزکش کند.

 

مودبانه , مودبانه حرف زدن , استفاده از کلمات مودبانه

جملات مودبانه

 

گوش دادن به صحبت های طرف مقابل

اگر می خواهیم مودبانه صحبت کنیم یکی از الزاماتش این است که یک شنونده خوب باشیم و به سخنان طرف مقابل مؤثر گوش بدهیم.

 

به هرحال در مکالمه های روزانه قرار نیست ما متکلم الوحده باشیم، یعنی قرار نیست تنها ما صحبت کنیم.پس بخشی از مکالمه صرف گوش دادن خواهد شد. معمولاً خيلي از افراد مهارت خوب گوش دادن را ندارند، در واقع کسی نبوده که از بچگی به ما این آموزش ها را بدهد.

 

احتمالا برای شما هم پیش آمده که در حال صحبت کردن باشید اما طرف مقابل شما اصلاً به حرف هایتان گوش نمی دهد و به جای گوش کردن به شما سرش در موبایلش گرم است یا به در و دیوار نگاه می کند.

 

این نوع رفتار در موقع صحبت های روزانه و یا کاری واقعا ناشایست است و از یک فرد باادب انتظار نمی رود که چنين رفتاری داشته باشد.

 

نگاه کردن به طرف مقابل

نگاه کردن به طرف مقابل هم دقیقا مانند گوش دادن مؤثر است.اگر فرد مقابل در حال صحبت است و یا اگر ما در حال صحبت کردن با فرد یا افرادی هستیم می بایست با طرف مقابل مان یک رابطه چشمی مؤثر برقرار کنیم.در غیر این صورت این موضوع یک بی احترامی است.

 

سخنی میتواند مودبانه باشد که ساده و روان باشد

به این معنی که من می خواهم از کسی قدردانی و سپاسگذاری کنم، پیش از اینکه به این موضوع فکر کنم که از چه کلمات و واژگانی استفاده کنم که طرف مقابل متوجه شود که من قدردان وی هستم. در ابتدا تلاش می کنم نگرش و نگاه و ذهنم را به مسیر و جهتی ببرم که واقعا می خواهم قدردانی و تشکر کنم. قصد دارم به وی بفهمانم که مدیون او هستم. می خواهم به وی بگویم که واقعا از کار و زحمتی که در حق من و یا از رفتاری که برای من انجام داده است، بسیار سپاسگذارم.

 

عدم رعایت کاربرد صحیح و درست کلمات

بسياري از اشخاص، واژه ها و الفاظی را در سخن و سخنرانی خویش بکار می برند که از نظر معنايي و نوع کاربرد، نادرست و اشتباه است. این اشخاص معمولاً این واژه ها و کلمات را از افراد دیگر شنیده اند و بدون بررسی و تفکر و تامل، به همان صورت آنها را بکار می برند. به عنوان نمونه توفیق و توفیر را به جای هم استفاده می کنند؟ به عنوان مثال می گویند این دو کار با هم توفیقی ندارند. کلمه درستی که باید در این جمله استفاده شود توفیر است نه توفیق. توفیق یعنی موفقیت پیدا کردن، یعنی وقوف بر چیزی پیدا کردن و توفیر یعنی تفاوت، یعنی تعدد.

 

ادب بدون احترام معنايي ندارد. احترام به چه معناست؟ مفهوم احترام این است که من بین خودم و سایرین فاصله ای را می شناسم، حرمت و حریمی برای افراد دیگر قائل هستم. پس اگر از نظر ذهنی این حرمت را قائل هستم، هر کاری را انجام نمی دهم و یا هر چیزی را نمی گویم، در نتیجه، سخن من به دل طرف مقابل می نشیند. پس آن چه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.

 

مودبانه , مودبانه حرف زدن , استفاده از کلمات مودبانه

چگونگی برخورد مودبانه

 

اشخاص مودب زیاد در مورد خودشان صحبت نمی کنند

 

 

یک شخص باادب زیاد ازحد درباره خود صحبت نمی کند. چه علتی دارد که همش در بین دوستان و اشنایان “من من” کنیم.تنها دلیلش این است که ما یک انسان مغرور و خودشیفته هستیم.

 

من نمی گویم که خودمان را دوست نداشته باشیم، منظورم این است که این طور نباشد که هر جا می رویم همش از دستاورد ها و خاطره موفقیت های خودمان بیان کنیم.

 

وارد نشدن به حریم خصوصی دیگران

نکته ای که در این بین حائز اهمیت است این است که بسياري از اشخاص گمان می کنند که هر چه بیش تر وارد حریم فردی دیگران شوند به این معناست که صمیمیت بیشتری با شخص موردنظر دارند.

 


https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/talk8-others-politely.html
akhbar tecnolozh11]]>



سفر‌ انفرادی چه مزایایی دارد؟
 

سفر‌ انفرادی ,سفر انفرادی چه مزایا دارد,مزیت های سفر انفرادی

مزیت های سفر انفرادی

 

سفر انفرادی، جنبه های مثبت زيادي دارد، مثلا شما با اشخاص تازه اشنا می شوید، تمام تصمیم گیری ها برعهده ی خودتان است و اما که میتوانید ادعا کنید، یک جهانگرد مستقل و پردل وجرأت هستید.با بعضی از مزایای سفر انفرادی آشنا شوید.

 

مزایای سفر انفرادی

 

شما رییس خودتان هستید

یکی از بهترین فواید سفر انفرادی این است که شما رییس خودتان هستید! میتوانید هر کاری که دل تان می خواهد انجام دهید و به هر جایی که دوست دارید، بروید.

 

اشخاص زيادي هستند که بخاطر نداشتن تفاهم در طول سفر، درنهایت دوستی شان را کنار گذاشته اند. هنگامی که تک تک لحظات تان را با فرد دیگری سپری می کنید، خواهید دید که حتی تفاوت سلیقه ی جزیی میتواند به مشکلی بزرگ تبدیل شود. این یکی از مشکلات سفرهای جمعی است که در سفر انفرادی با آن روبرو نخواهید شد.

 

کمی به خودتان اهمیت می دهید

در دنیای پر هیاهوی مدرن و با پیشرفت تکنولوژی، ديگر کم تر وقت داریم که به شخصِ خودمان اهمیت بدهیم؛ ولی سفر انفرادی مهلت خوبی براي کسب انرژی خواهد بود. تنها بودن در راه ها و خیره شدن به افق زمان مناسبی براي به تماشا نشستنِ بازتاب زندگیتان است. تنهایی را مغتنم شمارید، از شبکه های اجتماعي بیرون آمده و کمی به خودتان بیاندیشید.

 

هنگامی که از روزمرگی های زندگی فاصله گرفته و اندکی دور می شوید، قطعاً نکات جالب و جدیدی را درباره ی خودتان کشف خواهید کرد. دید بازتر و سفر کردن در سکوت مطلق، شما را به نزديک شدن به هدف هایتان کمک می نماید؛ حتی در این نوع سفرها میتوانید راهکاری براي مشکلات زندگی یا اسان تر شدن آنها بیابید.

 

سفر‌ انفرادی ,سفر انفرادی چه مزایا دارد,مزیت های سفر انفرادی

سفر انفرادی

 

هم آهنگی سریع مسافران انفرادی مزیت است

تفاوت شما که انفرادی سفر میکنید با افردی که دست جمعی یا گروهی سفر می کنند آن است که فاصله شما از تصمیم گیری تا عمل، خيلي کوتاه است. ولی لیدرها در سفرهای جمعی به خصوص با طيف های گوناگون مردم، کار سختی براي هم آهنگی دارند. هم آهنگی در سفر اهمیت بسياري دارد.

 

ولی این روش ها به وسیله لیدرها ساعت ها زمان می برد. از این ظرفیت به خوبی استفاده کنید و تلاش کنید هم آهنگی مستند و مستدل و دقیقی در راستای برنامه ريزي انجام شده داشته باشید. از شما انتظار نمی رود که بی برنامه و بدون هم آهنگی، وارد مقصد گردشگری خاصی در فلان شهر دنیا شوید. زیرا شما خودتان هستید و خودتان و درگیر نظرات و سلیقه های و هماهنگی با دیگران نیستید.

 

راهی براي غلبه بر ترس ها

ترس ها همیشه بزرگترین موانع براي رسيدن اشخاص به خواسته ها و آرزوهایشان هستند. راه مبارزه با انواع ترس هایی که تمامی ما کم و بیش در زندگی داریم تنها یک چیز است، مواجهه شدن با آن ها. براي مبارزه با ترس هایتان باید با آنها روبرو شوید و تجربه شان کنید. یک بار که تنها سفر کردن را تجربه کنید براي همیشه ترستان می ریزد. در ضمن در طی سفر انفرادی خودتان را بیش تر و بهتر می شناسید و یاد میگیرید چه طور در شرایط های سخت برخورد کنید.

 

سفر‌ انفرادی ,سفر انفرادی چه مزایا دارد,مزیت های سفر انفرادی

جنبه های مثبت سفر انفرادی

 

مسوولیت پذیری و افزایش اعتماد به نفس

 

در سفر های گروهی همه چیز تقسیم می شود؛ تصمیم گیری، انجام کارها و… ولی هنگامی که تنها سفر کردن را انتخاب می کنید تنها خودتان را براي تکیه کردن دارید و تمامی مسوولیت ها با خودتان است. به این طريق مسوولیت پذیری را یاد میگیرید و هنگامی که از پس تنهایی انجام دادن کارها و مقابله با چالش ها برآیید اعتماد به نفستان به ميزان چشمگیر بالا می رود. سفر انفرادی از یک جنبه ديگر هم اعتماد به نفس را افزایش ميدهد ، آن هم این است که زیرا بیش از هر وقتی خود حقیقی تان هستید به آسانی و بدون مداخله کسی میتوانید کارهایی که دوست دارید را انجام بدهید و به تفریحات مورد علاقه تان برسید.

 

شناخت بهتر خویش

تنها سفر کردن و وقت صرف کردن براي خویش فرصتی است تا از طريق آن بتوانید بیش تر خودتان را بشناسید. در این سفر وقت دارید بیش تر به خودتان فکر کنید تا بفهمید چه از این دنیا میخواهید ، به چه چیزهایی علاقه دارید و چرا پا به این دنیا گذاشته اید. سفر انفرادی شما را از روتین های زندگی تان جدا ميکند و به این طريق به شناخت بهتری از خویش می رسید

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/benefits8-solo-travel.html


akhbar tecnolozh11]]>



با استرس شغلی چه کنیم؟
 

استرس شغلی, اضطراب شغلی,دور شدن از استرس شغلی

راههای رهایی از استرس شغلی

 

 استرس شغلی در حد تعادل دار و به ميزان کم، می‏تواند مانند یک موتور متحرکه عمل کند. در این‏صورت شما را برای حرکت به طرف هدف و موفقیت سوق دهد. ولی درصورتی که استرس شغلی افزایش یابد، به‏ طوری که از حد طبیعی خویش خارج شود، باید به فکر چاره باشید.

 درصورتی که به استرس شغلی مبتلا هستید، تردید نداشته باشید که این مسئله نشانه‎ی موفقیت شما در شغل‏تان است. برای این که مهم‏ترین عاملی که سبب ایجاد استرس شغلی می‏شود، افزایش مسوولیت ها، پیچیده‏ ترشدن شغل و پیشرفت تکنولوژی است. از طرف ديگر وجود رقبا در بازار کار سبب می‏شود استرس بیشتری به شما وارد شود.

 

بر اساس تحقيقات صورت گرفته، افردی که در شغل خویش موفق ‏تر هستند، استرس بیشتری در شغل‎شان دارند. این اشخاص برای آینده‎ی شغلی خویش اهداف بلندپروازنه‏ ای را در سر دارند. از طرف ديگر نگران از دست دادن موقعیت خویش و سبقت‏ گرفتن رقبا هستند.

 

شرایط کاری که ممکن است منجر به استرس شوند عبارتند از:

طراحی وظایف:کار سنگین، زمان استراحت کم، ساعتهای کاری طولانی مدت و کار شیفتی، وظایف پر جنب وجوش دائمی و کم اهمیت ، نداشتن مهارت های مورد نیاز و نداشتن حس کنترل بر شرایط

 

شیوه ی مدیریت:عدم همکاری کارگران در تصمیم گیری، ارتباطات ضعیف در سازمان، عدم وجود تدبیر های دوست دار خانواده

 

 

رابطه بین اشخاص:محیط اجتماعی بد و عدم وجود پشتیبانی یا کمک از طرف همکاران و ناظران

 

 

نقش های شغلی:توقعات شغلی متضاد یا نامطمئن، مسوولیت زیاد، داشتن سِمت های مختلف

 

نگرانی های شغلی:عدم وجود امنیت شغلی و فرصت رشد، ترقی یا ارتقاء و تغییرات سریعی که کارگران امادگی آن ها را ندارند

 

 

 

نگرانی های محیطی:شرایط فیزیکی نامناسب یا پرخطر مثل شلوغی، سروصدا، الودگی هوا یا وضعیت ارگونومیک

 

استرس شغلی, اضطراب شغلی,دور شدن از استرس شغلی

رهایی از استرس شغلی

 

راه‏کارهایی که در ادامه به آن‎‏ها ‏می ‏پردازیم می‏تواند به شما کمک کند تا برای همیشه با استرس شغلی خداحافظی کنید:

 

افزایش توان‏ کاری و مهارت ها برای کاهش استرس شغلی

همان‎طور که در آغاز صحبت اشاره کردیم، یکی از علل ابتلا به استرس شغلی، وجود رقباست. به هر میزان که رقیبان شما قدرتمندتر باشند، مقدار استرس در شما بیش تر می‏ شود. اما وجود رقبای قوی همیشه هم بد نیست. به دلیل آن که با وجود آن‎‏ها ‏شما متوجه می ‏شوید که باید در کسب و کار خویش تغییرات مثبتی انجام دهید. ولی اگر استرس شغلی شما بیش از حد شود، قادر به درک نتیجه‎ی مثبت نیستید. در این مواقع به تنها چیزی که فکر می‏کنید، پیشی گرفتن رقبا از شما و شکست احتمالی است.

 

یک توصیه کاربردی در این مواقع این است که توان‏ کاری و مهارت خویش را افزایش دهید. این تنها راهی است که فاصله‎ی شما را از رقیبان افزایش می‏دهد. در واقع مهارت و تخصص تنها معیار سنجش شما با رقیبان است. هنگامی که قادر باشید مهارت خویش را افزایش دهید، کسی قادر به رقابت با شما نیست. پس به جای استرس و وقت هدر کردن، به فکر راه‏ چاره باشید.

 

برای کاهش استرس شغلی مدیریت زمان خویش را به دست بگیرید

یکی ديگر از راه‎های ‏غلبه بر استرس شغلی، مدیریت دوران است. استرس شغلی از افکار منفی ما نشأت می‏گیرد. تا زمانیکه وقت شما ازاد باشد، استرس هم بیش تر می‏شود. برای این که در این مواقع فرصت بیشتری را برای فکر کردن به رویدادهای منفی، شکست و یا ناامیدی دارید. ولی اگر زمان را برای یادگیری، پیشرفت کاری و یا کارهای مورد علاقه‎ی خویش صرف می‏کنید، زمانی برای افکار منفی باقی نمی‏ ماند. در نتیجه استرسی هم ایجاد نمی‏شود.


akhbar tecnolozh11]]>



خدماتی برای راه اندازی ویپ به مشتریان
طراحی و پیاده سازی ویپ VoIP در سازمان یا شرکت شما

راه اندازی کال سنتر

مهاجرت از سانترال به ویپ

مشاوه در طراحی و پیاده­‌سازی سیستم ویپ

نصب و تاسیس مرکز تلفن IP-PBX و استفاده از بهترین برند موجود در بازار

جابجایی و راه اندازی خدمات ویپ دوباره سیستم ویپ متناسب با دربایستن مشتری

تحقیق و گسترش جهت گسترش و تاسیس سیستم ویپ

برنامه نویسی و توسعه سیستم VoIP

راه اندازی انواع خطوط بر پایه ویپ مانند خط سیپ ترانک مخابراتی

آموزش در مقوله ویپ به قوای سازمان شما

تامین تجهیزات ویپ از نمایندگان معتبر و دارای گارانتی

راه اندازی VoIP سیسکو

راه اندازی VoIP با میکروتیک


akhbar tecnolozh11]]>





تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به مفیدستان مي باشد.